Την εποχή αυτή, οι ανάγκες των ανθρώπων για μεταφορά και αποθήκευση προϊόντων, έφερε την ανάπτυξη της αγγειοπλαστικής. Πολλοί καλλιτέχνες ζωγράφιζαν ή χάραζαν πάνω στα αγγεία σκηνές από τη μυθολογία και την ιστορία.
Δύο είναι οι ρυθμοί που κυριαρχούν, ανάλογα με το χρώμα που χρησιμοποιείται:
ο μελανόμορφος, όπου οι μορφές ζωγραφίζονταν με μαύρο χρώμα πάνω στο ανοιχτόχρωμο βάθος του πηλού και
ο ερυθρόμορφος, όπου οι μορφές ζωγραφίζονταν με κόκκινο χρώμα ενώ η υπόλοιπη επιφάνεια του αγγείου καλυπτόταν με μαύρο γάνωμα.
Το μελανόμορφο ρυθμό τον ανακάλυψαν Κορίνθιοι κεραμείς. Άλλωστε, σχεδόν για ολόκληρο τον 7ο αιώνα, η Κόρινθος ήταν το σημαντικότερο κέντρο κεραμικής. Σε αυτόν τον ρυθμό, οι λεπτομέρειες είναι (συνήθως) εγχάρακτες.
Τον ερυθρόμορφο ρυθμό τον ανακάλυψαν Αθηναίοι κεραμείς. Σε αυτόν το ρυθμό οι λεπτομέρειες είναι ζωγραφιστές. Τα πιο γνωστά αττικά μελανόμορφα αγγεία είναι οι παναθηναϊκοί αμφορείς, που δίνονταν ως βραβείο στους νικητές των Παναθηναίων (αγώνων).
Γύρω στα μέσα του 6ου αιώνα π.Χ., τα αριστουργήματα της αττικής κεραμικής είχαν ήδη επικρατήσει των ανταγωνιστών τους σε όλες τις αγορές. Η εμφάνιση τoυ ερυθρόμορφου ρυθμού, που ήταν μια καθαρά αθηναϊκή έμπνευση, δε σήμανε το τέλος της παλιάς τεχνοτροπίας. Μελανόμορφα αγγεία συνέχισαν να παράγονται για περίπου μισό αιώνα ακόμα, και οι Παναθηναϊκοί αμφορείς για πολύ περισσότερο.
πηγές κειμένου: Βιβλίο μαθητή και βιβλίο δασκάλου
πηγές κειμένου: Βιβλίο μαθητή και βιβλίο δασκάλου
Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Για περισσότερες πληροφορίες γι' αυτό το θέμα κάντε κλικ στα αγγεία...
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Για περισσότερες πληροφορίες γι' αυτό το θέμα κάντε κλικ στα αγγεία...